آموزش, اخبار, دسته‌بندی نشده

دره رنگین کمان جزیره هرمز

دره رنگین کمان جزیره هرمز، یکی از شگفتی‌ های خلیج فارس است. بندر های زیبایی که در خلیج فارس قرار گرفته ‌اند، هر یک دارای ویژگی ‌های طبیعی منحصر به فردی هستند که آن ها را نسبت به سایر نقاط ایران متمایز می‌ کند. این جزیره که تا ساحل خلیج نیلگون فارس ۴۲ کیلومتر فاصله دارد از نظر سیاسی و استراتژیک، موقعیت مهمی در کشور ما دارد.

البته این جزیره به خاطر اکوتوریسم طبیعی که دارد، جزو زیباترین جا های ایران عزیزمان است. وجود ماسه ‌ها و خاک ‌های رنگارنگ در این جزیره و رشته کوه‌ هایی که رنگین کمانی زیبا را در روی زمین تداعی می کنند، از جمله ویژگی ‌های منحصر به فرد این جزیره هستند که هر بیننده‌ای را مسحور خود می ‌کنند.در استان هرمزگان یک دره طبیعی وجود دارد که در سمت جنوب غربی جزیره هرمزگان قرار گرفته است. بیشتر گردشگران برای تماشای کوه‌ های رنگین کمان و دره زیبای بین این کوه‌ ها به جزیره هرمز سفر می ‌کنند.

ترکیبات آتش‌نشانی که در این دره وجود داشته، باعث ایجاد رنگ‌ های طبیعی، خاکستری، سفید، آبی، صورتی، زرد، قرمز، نارنجی، قهوه‌ای، طلایی و حتی سبز شده است. پس طبیعی است که به این دره، دره رنگین کمان بگویند.
فصل زمستان از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای بازدید دره رنگین کمان است. به خاطر اینکه امکانات رفاهی چندانی در جزیره هرمز وجود ندارد، سفر به این جزیره در فصل تابستان نمی ‌تواند چندان لذت بخش باشد. پس کمتر کسی پیدا می‌ شود که در تابستان به جزیره هرمز برود. اگرچه بازدید از این جاذبه گردشگری کاملاً رایگان است، اما گرما و رطوبت موجود در هوا مانع سفر گردشگران به جزیره هرمز می ‌شود. تعطیلات نوروز، اوایل فصل بهار و اوایل پاییز هم برای سفر به جزیره هرمز مناسب هستند. اما شلوغی تعطیلات نوروز به قدری زیاد است که نمی ‌توانید به خوبی مناظر طبیعی و زیبایی ‌های این دره را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *